Ciekawe

Rowery elektryczne – gdzie powinien być zamontowany silnik?

1.31KViews

Wybierając nowy rower elektryczny Kraków warto zwrócić uwagę przede wszystkim na miejsce zamontowania silnika. Większość czołowych producentów montuje silnik centralnie, bezpośrednio w suporcie jednośladu. W niektórych modelach silnik może znajdować się jednak w piaście tylnego koła albo w przednim kole. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, dlatego też warto zapoznać się z nimi.

Silnik centralny – jakie zalety i wady

Silniki centralne pozwalają na równomierne rozłożenie masy, dzięki czemu można uzyskać stosunkowo niski środek ciężkości. Największą zaletą takiego rozwiązania jest to, że można uzyskać warunki zbliżone do jazdy na tradycyjnym rowerze. W chwili obecnej jest to zdecydowanie najlepszy wybór pod kątem sportowej jazdy. Nie można zapominać również i o tym, że dzięki krótkim przewodom silnik jest mniej narażony na usterki.

Największą wadą silników centralnych jest z kolei wyższe obciążenie łańcucha albo przedniej/tylnej zębatki. Rowery elektryczne Kraków z silnikiem centralnym osiągają również nieco wyższe ceny i co najgorsze w wielu przypadkach nie ma możliwości modernizacji silnika. Aby skorzystać z tego rozwiązania potrzebna jest oczywiście rama o specjalnej budowie.

Silnik w tylnej piaście – jakie plusy i minusy

Rowery elektryczne kraków z silnikiem w tylnej piaście są bardzo ciche, a dzięki bezpośredniemu przełożeniu mocy można uzyskać zdecydowanie bardziej dynamiczną jazdę. Niektóre modele zapewniają również rekuperację, czyli możliwość odzyskania cennej energii. Napęd zużywa się naturalnie i co więcej niema żadnych większych przeszkód, aby dokonywać niewielkich modernizacji silnika.

Wadą silnika w tylnej piaście jest oczywiście to, że cały środek ciężkości przeniesiony zostaje na tył. Duże obciążenie jest bardzo odczuwalne przede wszystkim dla początkujących rowerzystów. Problemy są widoczne przede wszystkim przy poruszaniu tylnym kołem.

Silniki w przedniej piaście – co warto wiedzieć?

Jak wspomniano we wstępie w dzisiejszych czasach najrzadziej spotykane są rowery elektryczne z silnikiem zamontowanym bezpośrednio w przedniej piaście. Największą zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim bardzo atrakcyjna cena. W wielu modelach istnieje również możliwość modernizacji silnika.

Największą wadą jest dość duże obciążenie widelca oraz to, że silnik w mniejszym lub większym stopniu może wpływać na sposób kierowania. Problemy pojawiają się zwłaszcza przy dość śliskiej nawierzchni, dlatego też należy zachować szczególną ostrożność podczas jazdy.

nwise.pl orzwnetrze.com.pl https://szczecinek.com/artykul/analiza-rynku-porownywarek/1534363