Ciekawe

Funkcjonalności i elementy układu klimatyzacji samochodowej

756Views

System klimatyzacji był dawniej zarezerwowany dla aut wyższych klas. Dziś jest standardowym wyposażeniem we wszystkich pojazdach. W różny sposób osiągają jednak chłodzenie, ze względu na zaangażowane komponenty. W przypadku konserwacji i napraw systemów klimatyzacji, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów.

Obwód chłodzenia i czynnik chłodniczy

Czynnik chłodniczy i obwód chłodzenia są wymagane do kontrolowania klimatu wewnątrz pojazdu. Mieszanka zimnego i gorącego powietrza umożliwia stworzenie pożądanych warunków klimatycznych, niezależnie od warunków na zewnątrz. To sprawia, że system klimatyzacji jest kluczowym czynnikiem poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Poszczególne elementy obiegu czynnika chłodniczego są połączone wężami lub rurami aluminiowymi, tworząc razem układ zamknięty. Czynnik chłodniczy i olej chłodniczy krążą w układzie, napędzane przez sprężarkę. W przypadku uszkodzenia tych elementów, warto odwiedzić dobry serwis klimatyzacji samochodowej w Tomaszowie Lubelskim.

System klimatyzacji z zaworem rozprężnym

W systemie klimatyzacji z zaworem rozprężnym, obwód ma dwie strony. Odcinek między sprężarką a zaworem rozprężnym jest stroną wysokiego ciśnienia. Sekcja pomiędzy zaworem rozprężnym, a sprężarką jest natomiast stroną niskiego ciśnienia. Gazowy czynnik chłodniczy jest sprężany przez sprężarkę, w ten sposób znacznie zwiększając swoją temperaturę.

Osuszacz filtru to kolejna ważna jednostka, która usuwa zanieczyszczenia i powietrze z ciekłego czynnika chłodniczego, a także z wilgoci. Zapewnia to skuteczność systemu i chroni komponenty przed uszkodzeniami powodowanymi przez zanieczyszczenia. Jeżeli jednak awarie wystąpią, warto odwiedzić serwis klimatyzacji samochodowej w Tomaszowie Lubelskim.

Układ klimatyzacji

Chociaż system klimatyzacji i układ chłodzenia silnika są dwoma oddzielnymi systemami, wpływają na siebie nawzajem. Działanie układu klimatyzacji powoduje dodatkowe obciążenie układu chłodzenia silnika i wzrost temperatury płynu chłodzącego. Dodatki zawarte w płynie chłodzącym nie tylko chronią przed mrozem, ale także przed przegrzaniem silnika.

Właściwy skład chłodziwa zwiększa temperaturę wrzenia medium do ponad 120 st. C. Jest to szczególnie ważne latem, kiedy system klimatyzacji i system chłodzenia są mocno obciążone przez temperatury otoczenia i długie podróże. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie płynu chłodzącego również podczas obsługi klimatyzacji. Uszkodzenia można naprawić w serwisie klimatyzacji samochodowej w Tomaszowie Lubelskim.